IT-hjælp
Supportmuligheder
Kontakt
Minervavej 2, lokale 0.423
(for enden af KREA-gangen)
Hvis du henter fjernsupport-klienten, kan vi fjernbetjene din computer.
- Du kan få support hvor end du befinder dig - både i klassen og hjemme.
- Du sparer tid ved ikke fysisk at skulle gå til supporten – og stå i kø, eller møde en lukket dør.
- Det er mere komfortabelt for både dig og os.
- Ingen smitterisiko
Håndbog
Alt hvad du skal vide, er samlet her.
Logon er påkrævet
(netværks-login)
Her finder du vejledninger for:
- Udskrivning til alle vores Xerox kopimaskiner ved at "trække" udskiften med dit studiekort.
- Tilslutning af netværksdrev.
- Download og installation af en gratis licenseret Office 365.
Konti
Du har 3 separate konti (logins), hvortil der er hver sit password:
- Netværks-login (Windows)
- Lectio-login
- UNI-login
Du kan selv administrere det med dit NemID (men vi kan også gøre det for dig).
Din konto er låst
Dette kan ske, hvis:
- Du taster forkert kode, for mange gange.
Har du skiftet kode og ikke fået den rettet på din mobil? Så forsøger den sig med forkert kode hele tiden, og så låses kontoen.
- Din konto er forsøgt hacket
Typisk i Microsofts Office 365 logon-side, hvor hackere tester for adgang.
Du er nødt til at kontakte os, hvis dette sker.
Password
Glemt password
Gør ét af følgende:
- Henvend dig til din underviser (eller en Studiesekretær i Uddannelsesadministrationen)
- Ring eller kig forbi (inden for normal arbejdstid)
Ændre password
Følg denne vejledning
APP-installation
Installation på Campus-ejede computere er underlagt restriktioner. Der skal tilladelse til at installere. Dette styres af et system der hedder "Admin by request". Du kan læse mere her.